LSM.lv ziņu portāls

LSM.lv ir Latvijas Televīzijas un Latvijas Radio kopīgais ziņu portāls. Šo ziņu portālu veido abas iestādes kopā un to darbinieki. Lielākā daļa no publicētā materiāla ir ņemta no šiem mēdijiem un tiek pievienoti arī papildus materiāli no autoriem. Šī portāla izveide notika ar mērķi veicināt sabiedrības saliedēšanos, nacionālās identitātes veidošanos un valsts valodas nostiprināšanai. Šis portāls savu darbību saka jau 2013. gadā. Kopš tā laika šis portāls ir sācis darbību ne tikai latviešu valoda, bet arī krievu un angļu valodās.

Šajā portālā ir iespējams iepazīties gan ar aktuālajām ziņu tēmām, karstākajiem notikumiem Latvijā un pasaulē. Lielāks uzsvars gan tiek likts tieši uz ziņām no Latvijas un ar to saistītajām ziņām. Tāpat šeit varat iepazīties ar jaunumiem sporta pasaulē, kultūrā un tamlīdzīgi. Sadaļā „ārpus ētera” ir pieejama uzņēmumu darbinieku un citu autoru viedokļi par dažādām tēmām. Šie viedokļi ir individuāli un nav tieši saistīti ar Latvijas Radio vai Televīzijas viedokļiem.

Par dažādām aktuālām tēmām ir iespējams sekot līdzi kā teksta tiešraidē. Tās ir iespējams apskatīt vienā izklājlapā un uzvēlēties interesējošo rakstu vai pārraidi. Tāpat varat arī izvēlēties vai vēlaties redzēt informāciju no Radio, Televīzijas vai no paša portāla.

Protams, kā jau visi ziņu portāli kas mūsdienās ir sastopami, šeit varat uzzināt gan to kam šodien ir vārda diena gan laika prognozi, gan TV un radio programmu. Kā redzat, neskaitot tikai ziņas, šeit var saņemt daudz ikdienai nepieciešamās informācijas.

Šis portāls darbojas ar mērķi sniegt Latvijas iedzīvotājiem ziņas, paralēli veicinot tautas identitātes nostiprināšanu. Ņemot vērā ka tas ir radīts ar valsts noteiktā likuma līdzdalību, varam cerēt uz tā panākumiem. Šāda veida portāli nav īpaši izplatīti, bet ir nepieciešami. Salīdzinot ar citiem, tas ir pat unikāls, jo veido savu saturu tieši savai tautai ar mērķi to informēt par valstī notiekošu, mazāk pievēršoties citviet notiekošajam. Valstī ir svarīgi pievērsties savām likstām un notikumiem.

Saite: http://www.lsm.lv

H vitamīns

Vitamīns H ir ūdenī šķīstošs vitamīns kurš mūsu organismā piedalās visos vielmaiņas procesos, proteīnu sintēzē. Mūsu organismā šis vitamīns ir nepieciešams arī matiem un nagiem, nervu šūnām, asins cukura līmeņa regulēšanai un citām funkcijām.

Šis vitamīns ir sastopams tādos pārtikas produktos kā: liellopu un cūku aknas, pienā, raugā, rīsos, klijās, sojā, rīsos, tomātos un citos produktos. Šis vitamīns būtu jāuzņem aptuveni 20 līdz 30 miligrami dienā. Bērniem nedaudz mazāk, bet grūtniecēm un zīdītājām to vajadzētu pat nedaudz vairāk.

Šo vitamīnu sauc arī par biotīnu un tas ir ļoti nozīmīgs mūsu organismā. Tas ir atbildīgs par ogļhidrātu metabolismu. Šis vitamīns tiek cieši saistīts arī ar cilvēka izskatu. Tā trūkums organismā var radīt ne tikai veselības problēmas, bet arī padarīt jūsu ārējo izskatu mazāk pievilcīgu. Tas var radīt ādas, matu un nagu stāvokļa pasliktināšanos. Protams, veselības problēmas ir svarīgākas, bet viss kopā var radīt ļoti smagas sekas. Šī vitamīna deficīts var radīt apetītes trūkumu, sliktu dūšu, vājumu un nespēku un citus simptomus.

Šis vitamīns var ietekmēt diezgan daudz, jo no tā trūkuma varam pat zaudēt matus, tāpēc būtu jāseko tā pietiekamai uzņemšanai. Ja jūsu diētā nav sastopami iepriekš minētie produkti, jūs varat iegādāties arī kādus uztura bagātinātājus kuri varēs šo vitamīnu nodrošināt.

E vitamīns

E vitamīns ir ļoti nozīmīgs un dzīvībai svarīgs vitamīns. Šis vitamīns palīdz mūsu asinīm recēt, tas ir ļoti nozīmīgi, jo var radīt ļoti nopietnas problēmas. Šis vitamīns nostiprina sirds, plaušu un nervu audus, tas nostiprina asinsvadu sieniņas, tas ietekmē arī ādas stāvokli un veicina tās dzīšanu. Tas arī cīnās ar dažādu audzēju veidošanos, veicina mūsu muskuļu augšanu, uzlabo redzi un dara vēl daudz svarīga un nozīmīga.

Šī vitamīna atrašana pārtikas produktos nav īpaši sarežģīta, jo tas ir dažādās augu eļļās, dažādos dārzeņos, riekstos, graudos un ogās. Visvairāk E vitamīna ir kazenēs, avenēs, mellenēs, banānos un ābolos. Ieteicamā deva dienā ir aptuveni 12 miligrami šī vitamīna, tas nav īpaši daudz, tāpēc vajadzētu pieskatīt ka to uzņemam.

Ja jūsu organismā ir izveidojies šī vitamīna trūkums, to var būt diezgan grūti noteikt, jo simptomi var būt ļoti dažādi. Deficīta gadījumā var rasties koordinācijas un līdzsvara problēmas, muskuļu vājums, redzes problēmas arī ādas novecošanās. Īpaši bīstami tas ir sievietēm, jo E vitamīna trūkums var veicināt spontānos abortus. Grūtniecēm būtu ieteicams rūpīgi sekot šī vitamīna pietiekamībai.

Šis vitamīns ir ļoti nozīmīgs tāpēc tā uzņemšanai ir jābūt obligātai. Parasti par šīm lietām varam arī neiedomāties, jo ikdienā uzņemam pietiekošu daudzumu visu vitamīnu, bet ja jūsu diēta nav sabalansēta, tas var radīt sarežģījumus no kuriem būtu ieteicams izvairīties.

B12 vitamīns

Vitamīns B12 ir ūdenī šķīstošs vitamīns, tas ir augšanas faktors. Šis vitamīns piedalās tādos svarīgos procesos kā asins veidošanās, tas veicina aknu un nervu sistēmas darbību. Šis ir ļoti nozīmīgs vitamīns jo piedalās svarīgos organisma procesos. Šis vitamīns, savā ziņā, nodrošina organisma pamatfunkcijas, jo tas piedalās arī mūsu DNS veidošanā.

No ķīmiskā skatu punkta, šis vitamīns ir ļoti sarežģīts, jo tas ir vienīgais vitamīns kura sastāvā ietilpst metāls – kobalts.

Šo vitamīnu ir iespējams uzņemt no dažādiem pārtikas produktiem. Bagātīgākie ar šo vitamīnu ir dzīvnieku aknas un nieres. Tas ir sastopams arī pienā, olās un dažādās jūras veltēs.

Šī vitamīna deficīts var izpausties dažādos veidos, arī ļoti nopietnos un bīstamos. Cilvēks kuram pietrūks šis vitamīns var izjust tirpas plaukstās un pēdās, muskuļu krampji, nogurums, nespēks, bāla ādas krāsa. Tāpat var būt arī psiholoģiski simptomi, tie var būt gan atmiņas traucējumi gan intelektuālo spēju samazinājums arī garastāvokļa svārstības. Tāpat var rasties arī mēles iekaisums. Kā redzat, sekas tam, ka šo vitamīnu neuzņemam pietiekošā daudzumā var būt diezgan nomācošas un bīstamas.

Īpaši svarīgi parūpēties par B12 vitamīna pietiekamību ir grūtniecēm un jaunajām māmiņām zīdīšanas laikā, bērniem, pusaudžiem, smēķētājiem un tiem, kas mēdz lietot alkoholu vairāk kāto vajadzētu darīt. Ir pieejami arī dažādi uztura bagātinātāji ar šo vitamīnu, tāpēc parūpēsimies par sevi un neaizmirsīsim šo vitamīnu.

B2 vitamīns

Vitamīns B2 ir ūdenī šķīstošs vitamīns kuru pazīst arī kā riboflavīnu. Šis vitamīns ir ļoti nozīmīgs audu elpošanai kā arī ogļhidrātu un olbaltumvielu maiņai. B2 vitamīns ir nepieciešams veiksmīgai centrālās nervu sistēmas darbībai un veselīgai ādai.

Šis vitamīns ir sastopams tādos pārtikas produktos kā gaļa, olas, piena produkti, aknas, nieres, zivis, griķi. Liels daudzums šī vitamīna ir arī alū. Mazāk šī vitamīna ir kāpostos un kartupeļos. Ieteicamā dienas norma ir ap 2 līdz 3 miligramiem.

Šī vitamīna deficīts ir ļoti reti izplatīts. Deficīts ir maz sastopams, jo šo vitamīnu ražo arī mūsu zarnu mikroorganismi. Saražotie daudzumi ir nelieli, bet tas traucē izveidoties deficītam. Šī vitamīna deficītam var būt kādi simptomi, bet tie var būt ļoti nespecifiski, tāpēc varam tos pat nepamanīt.

Pārmērīga šī vitamīna uzņemšana var radīt tādus simptomus kā ādas iekaisumi, var sākt plaisāt mutes kaktiņi un pavājināties redze. Tāpat var būt dažādas problēmas ar aknu darbību.

Kā redzat, šis ir viens no tiem vitamīniem, kas reti kad mums ir par maz, taču pārdozējot var rasties zināmas problēmas. Īpaši nebūtu jādomā par tā devām ikdienā, jo komplikācijas ir diezgan retas. Protams, ja jūs īpaši daudz uzņemat produktus ar šo vitamīnu, varat vērsties pie ārstiem, lai pārliecinātos ka nav nekādu negatīvu seku.